کد خبر 77511
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹

استخوان ها مهمترین بخش های بدن ما هستند.شما با داشتن استخوانی محکم میتوانید به سالم بودن خود افتخار کنید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، استخوان های محکم تنها برای داشتن بدنی خوش فرم استفاده نمیشوند، بلکه این استخوان ها وظیفه حفظ اندام های داخلی بدن شما را نیز در دست دارند.
 
برای داشتن استخوان های محکم و مقاوم شما باید از دو کلید طلایی استفده کنید.این دو کلید همان کلسیم و فسفر میباشند. البته دیگر مواد مغذی مانند پروتئین ها و ویتامین ها نیز برای این امر به مقدار کمتر مفید هستند.
 
عمل استخوان سازی از هنگام تولد شروع میشود و این مهم بسیار به رژیم غذایی شما بستگی دارد. شما باید در رژیم غذایی خود از موادی که به ساخته شدن استخوان های محکم کمک میکنند استفاده کنید و دلیل این رژیم غذایی را در سن ها  بالای 30 سال بیشتر درک می کنید.
 
شیر

بدون شک همه ما از خواص متفاوت شیر آگاه هستیم و همیشه در مورد اینکه شیر یک ماده خوب برای استخوان ها میباشد شکی نداریم.شیر یک منبع سرشار از کلسیم می باشد و بسیار برای رشد و استحکام استخوان ها مفید است.

بر اساس گزارش موسسه بین المللی سلامتی کودکان، شیرهای کم چربی یا بدون چربی بهترین نوع شیر برای استخوان ها هستند زیرا در آن ها از چربی کمتری استفاده شده و همین باعث میشود تا مقدار کلسیم آن ها بیشتر باشد.

در شیر نه تنها کلسیم بلکه مواد مغذی دیگری مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و غیره وجود دارد که همه این ها برای استخوان ها بسیار مفید هستند.
 
 
آب پرتقال

پرتقال ها منابع غنی از مواد مغذی متفاوت هستند، از این مواد میتوان به ویتامین C کلسیم و غیره اشاره کرد که همه آن ها برای داشتن استخوان های سالم مفید هستن. این میوه برای افرادی که نمیتوانند کلسیم لازم را از لبنیات به دست اورند بسیار مفید است. حتما توجه داشته باشید که در سبد میوه شما پرتقال وجود داشته باشد.
 
 
لبنیات

بسیاری از متخصصین بر این باورند که لبنیات به علت داشتن کلسیم زیاد یکی از بهترین منابع برای تغذیه سالم هستند. این محصولات بهتر از خالی از لاکتوز یا همان قند شیر باشند.در میان لبنیات ماست به علت داشتن یکماده شیمیایی به نام لاکتوفرین باعث افزایش پروتئین های اهن ساز میشود و این خود دلیلی برای افزایش قدر استخوان ها می باشد.
 
 
آجیل

آجیل ها جدای از داشتن مقدار زیادی کلسیم دارای مواد مغذی دیگری مانند امگا سه نیز می باشند.شما میتوانید همچنین از بادام زمینی نیز به عنوان یک منبع خوب برای پتاسیم در کنار دیگر تنقلات مانند بادام، گردو و پسته استفاده کنید.
 
 
سبزیجات

سبزیجات با رنگ سبز تاریک منابعی خوبی برای کلسیم و ویتامین D هستند.همانطور که میدانید این ویتامین در بدن شما باعث میشود تا مقدار جذب کلسیم و فسفر در بدن شما زیاد شود.شما با خوردن این سبزیجات میتونید مواد مغذی را به بدن خود برسانید و استخوان های خود را تقویت کنید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ژیلا فصاحتی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    1 0
    ممنون از اطلاعاتتون
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 0
    MER30
  • صبا ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    1 0
    ممنون خیلی خوب بود
  • خان ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    ممنون خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس